Általános szakmai elvek
Intézményünk teljes időszakának nevelési-oktatási célja:
- tanulóink számára biztonságos, boldog iskolai lét megteremtése,
- az önállóság minél nagyobb mértékű elérése, az önkiszolgálási szint teljességére törekvés,
- a társadalmi integrációhoz, beilleszkedéshez szükséges képességek készség szintre emelése,
- a viselkedés önszabályozásának elérése,
- a képességek függvényében egyszerű munkafolyamatok elsajátítása.
Általános iskolánkban az első évfolyam tananyagát a tanulók két tanév alatt sajátítják el.
Tanórák
A nevelő-oktató munka a tanulók egyéni képességeinek és a fejlesztési követelményeknek figyelembe vételével történik.
Az alsótagozaton kiemelt feladat a szokásrend és a napi rutin kialakítása. A gyermekek elsajátítják a csoportos együttlét és a tanulási környezet szabályait. A tanításban a legfontosabb a mozgás és a kommunikáció fejlesztése. Az oktatás órarend szerint történik, a tantárgyak tanterv szerint témakörökbe csoportosulnak.
Felsőtagozaton a közismereti tantárgyak oktatása hangsúlyossá válik. Ebben az időszakban a tanulók többsége jól motiválható erőfeszítésekre, például számolás-mérés, olvasás-írás területeken is. Fontos megjegyezni, hogy a tanulók képességeinek fejlődését mindig önmagukhoz mérten szemléljük, ez különösen igaz kulturtechnikák területén. Mindkét általános iskolai tagozaton hangsúlyt fektetünk a felzárkóztatásra és a tehetséggondozásra. A teljes tanévet átszövik a feltöltődést biztosító rendezvények, külső és belső programok, tanulmányi séták és kirándulások. Meglátásunk szerint az élményalapú nevelés-oktatás eredményes tanulóinknál.
Tantárgyaink heti bontásban 1-8. évfolyamig
Napközi
A tanórákat követően a tanulók kulturált körülmények között megebédelnek, lehetőség szerint minden nap levegőznek.
A napközis foglalkozások tervezésekor kiemelt területek a mozgásnevelés, kommunikáció, játék, szabadidő eltöltésének tanítása, ábrázolás, zene, kézimunka, környezet- egészségvédelem, beszédfejlesztés,
Az önkiszolgálás körébe tartozó tevékenységek áthatják a délutáni időszakot, melyek gyakorlása, helyes, rendszeres alkalmazása a szocializáció alapját képezik.